Content is a King ?

Wielu webmasterów stawia tezę, że najważniejsze w internecie
jest budowanie jak największej ilości treści – “content is king”.
Treść ma olbrzymie znaczenie dla widoczności w wyszukiwarkach.
Ponad 70% korzystających z internetu wykorzystuje wyszukiwarki w
celu znalezienia informacji. Im więcej treści na stronie tym większy
ruch na stronie z “długiego ogona”.
Jednak zauważono, że jest coś ważniejszego od dobrej treści – możliwość
interakcji na stronie z użytkownikiem, możliwość komunikacji. Standardem
jest już to, że na większości stron komercyjnych osoba odwiedzająca
ma możliwość wstawienia komentarza, opinii, oceny danego artykułu.
Obok głównej treści w wielu przypadkach powstaje dyskusja, dialog, który
rozwija główną treść, powodując że dana strona jeszcze bardziej
zyskuje na unikalności i niepowtarzalności.
Możliwość komunikacji na danej stronie zwiększa czas pobytu użytkownika,
ilość odsłon danej strony oraz % powracalności na daną stronę.
Budowa i nawiązywanie relacji z osobą odwiedzającą ma na celu nie tylko
wzrost sprzedaży, ale przede wszystkim budowę rozpoznawalności marki i
zwiększenie lojalności odwiedzającego.