Facebook a Google

Pomiędzy 7 a 14 marca Facebook zanotował więcej odwiedzin niż Google. Informacja dotyczy rynku w USA i na dzień dzisiejszy stanowi ciekawą przesłankę podkreślającą ważność social marketing. Coraz więcej osób przebywa na serwisach typu Twitter, Facebook Myspace. Marketerzy dawno to zauważyli i starają się wykorzystywać w celu zdobywania klientów.
Wiele osób (w tym także ja) podchodzi do tego sceptycznie. Powyższe serwisy powstały nie w celu komercyjnym, nie dla firm, nie po to by handlować czy promować swoje usługi. Z założenia są to serwisy gdzie każda osoba może założyć swoją profil wizytówkę i kontaktować się ze swoimi znajomymi – ogólnie stanowią ogólnoświatowe komunikatory.

Kiedyś wystarczyło mieć Gadu gadu

Na początku XXI wieku w Polsce wystarczało gadu gadu teraz ten kto ma znajomych rozrzuconych po całym świecie wykorzystuje Facebook, gdzie oprócz chatowania, możliwości wysyłania informacji, maili można zabijać czas grając w różne gry. GG obok skype to olbrzymie społeczności, które do tej pory nie zwróciły zainwestowanych w nie pieniędzy.
Modele biznesowe oparte na zarabianiu na reklamach wbrew pozorom nie w pełni dają właścicielom dużego zarobku. Ludzie coraz mnie klikają w reklamy banerowe czy nawet istniejące od kilku lat reklamy kontekstowe. Skoro ktoś wchodzi do salonu gier czy komunikatora to ostatnią rzeczą jaką zrobi jest wyjście z serwisu poprzez kliknięcie reklamy :) .
Twitter zdaje sobie sprawę ze słabości zarabiania na reklamach i jak do tej pory nie przyniósł właścicielom ani $. Mimo kilku ofert sprzedaży min.: Facebook chciał kupić twittera, właściciele Twittera cały czas próbują monetyzacji ruchu na serwisie poprzez wdrożenie niepowtarzalnej usługi np: zarabiania na smsach wysyłanych przez użytkowników, który aktualizują swój profil. No niestety jak narazie operatorzy komórkowi nie myślą się dzielić prowizjami za sms jednak Twitter liczy że kiedyś to się zmieni. Innym pomysłem jest sprzedaż wizytówek czy działów komercyjnych dla firm lub wręcz tworzenie działu/częsci Facebooka dla firm. I właśnie poszukiwanie tego nowego sposobu monetyzacji ruchu na serwisach jest najciekawsze i wiele osób z uwagą wyczekuje tej informacji. Pozostaje pytanie – czy się doczeka :) .