Kofeina – nowy update Google

Od sierpnia Google wprowadza stopniowo zmiany w strukturze baz danych i sposobie indeksowania stron. Wymusiła to konkurencja min: Bing i Twitter. Kofeina ma być szybsza – walka idzie o ułamki sekund. W AOL na podstawie własnych obserwacji zauważono, że wykorzystywanie wyszukiwarki drastycznie spada gdy czas ładowania strony przekracza 1-3 sekund. Skoro wykorzystywanie wyszukiwarki jest mniejsze to ilość kliknięć w reklamy jest mniejsza, a to oznacza mniejsze zyski. Poprawa klikalności reklam chociaż o część % to olbrzymie przychody dla wyszukiwarek.
Poprawię ma też ulec szybkość indeksowania i uaktualniania nowych stron. Już to widać, strony pokazują się już po kilku godzinach w wynikach wyszukiwania (wcześniej okres ten trwał kilka dni). Zmian mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwaniach teoretycznie ma nie być, ale dopóki nowy update nie obejmie większości Data Centers można tylko sobie gdybać. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Google poinformowało webmasterów o nowym update z kilku miesięcznym wyprzedzeniem. Obecnie Kofeina działa na jednym Data Center.