Mayday ostatni update w Google

Mayday update w Google

Ostatni update w Google to Mayday. Jak to zwykle bywa z Google zmiany zostały zauważone na przełomie kwiecień/maj a oficjalna informacja kilka miesięcy później :) . Wyniki wyszukiwań są ciągle optymalizowane przez Google w ciągu roku było już ich kilkanaście, ale co pewien czas zmiana jest na tyle duża że nie sposób jej zauważyć. Mayday dotknął wiele stron stąd na forach światowych pojawiało się wiele zapytań typu co się dzieje?

Czy jest Mayday?

Jest to filtr bardzo podobny działaniem do filtra duplicate content
mający na celu przedstawianie użytkownikom wyszukiwarek jak najlepszych treści. Podobnie jak filtr związany z duplicate content – Mayday uderza w strony o zbyt małej, ubogiej treści i zbyt małej liczbie linków przychodzących na daną podstronę.

Co powoduje Mayday?

Strony o małej i słabej treści zanotowały spadek w wynikach wyszukiwania. Efektem jest mniejsza ilość z tak zwanego “długiego ogona”. Przełożenie na ruch z wyszukiwarek jest istotny – spadek o około 20-30% – dla dużych serwisów głównie społecznościowych i sklepów. Filtr ten ma także przeciwdziałać na strony generowane automatycznie tak zwane MFA (podobnie jak w duplicate content). Skorzystały na tym głównie małe serwisy, o niszowych tematach, słabiej podlinkowane, ale o dobrej treści. Efektem update’u Mayday jest także spadek zaindeksowanych podstron większych serwisów.

Korzyści straty jakie powoduje Mayday?

Starty są przede wszystkim dla dużych serwisów żyjących z wyświetlania reklam, mniejsza ilość wejść przekłada się na mniejszą ilość wyświetlonych reklam. Korzyścią jest przede wszystkim to że mniejsze serwisy zajmujące się danym tematem, dobrze prezentujące treść poprawiły swoją widoczność w wynikach wyszukiwarek. Google coraz głośniej powtarza by nie patrzeć na ilość odwiedzin a na ilość konwersji. Mayday spowodował spadek odwiedzin ale nie spowodował spadku klientów. Wiele stron zgłosiło spadek stron, lecz podkreślało że nie zauważyło spadku w sprzedaży. Podobnie było w moim przypadku, zauważyłem spadek odwiedzających na stronach którymi się opiekuję, ale nie zauważyłem spadku sprzedaży, ilości zapytań od klientów itd.