Więcej informacji w webmaster tools

Bez kategorii Kwiecień 17th, 2010

Google zaczęło pokazywać więcej informacji w webmaster tools.
Poprzez panel można sprawdzić średnią pozycję na której wyświetla się dana strona, ilość wyświetleń danej strony dla poszczególnego zapytania a także liczbę kliknięć. Dodatkowo rozszerzona została lista stron linkujących do danych podstron.

Są to bardzo istotne informacje dla właścicieli stron pokazujące dokładnie korzyści płynące z bycia w wyszukiwarkach. Widać dokładnie jak osoby wykorzystujące wyszukiwarki klikają w dane wyniki. Można być pierwszym na dane słowo kluczowe, a mimo to klikalność w wynik może nie wynosić 100%, ani 50% ani nawet 20% !. czytaj więcej »

Twitter jak zarabia?

Marketing internetowy Kwiecień 14th, 2010

Twitter znalazł sposób na zarabianie?

Twitter wstępnie znalazł pomysł na zarabianie. Obecnie są fazy testowe platformy promujących dany twitt (wpis). Jeżeli po wyświetleniu pewnej ilości promowanego twitta nie nastąpi reakcja użytkownika wpis przestaje być pokazywany. Promowany twitt będzie pokazywany w wynikach wyszukiwarki twittera . czytaj więcej »

Facebook a Google

Marketing internetowy Marzec 19th, 2010

Pomiędzy 7 a 14 marca Facebook zanotował więcej odwiedzin niż Google. Informacja dotyczy rynku w USA i na dzień dzisiejszy stanowi ciekawą przesłankę podkreślającą ważność social marketing. Coraz więcej osób przebywa na serwisach typu Twitter, Facebook Myspace. Marketerzy dawno to zauważyli i starają się wykorzystywać w celu zdobywania klientów.
Wiele osób (w tym także ja) podchodzi do tego sceptycznie. Powyższe serwisy powstały nie w celu komercyjnym, nie dla firm, nie po to by handlować czy promować swoje usługi. Z założenia są to serwisy gdzie każda osoba może założyć swoją profil wizytówkę i kontaktować się ze swoimi znajomymi – ogólnie stanowią ogólnoświatowe komunikatory. czytaj więcej »

Rozpoznawalność w sieci

Marketing internetowy Marzec 8th, 2010

70% konsumentów wykorzystuje wyszukiwarki w celu znalezienia produktu, informacji o produkcie czy informacji o danej firmie.
41% konsumentów zmieniło zdanie odnośnie marki którą wybrać w wyniku informacji uzyskanej poprzez internet.
Marki o większej aktywności w sieci zwiększyły przychody o 18%.
Budowanie rozpoznawalności to proces złożony składający się z działań marketingowych, public relations i pozycjonowania w wyszukiwarkach. Dobra widoczność i zdobycie najwyższych pozycji w wyszukiwarkach stanowi coraz ważniejszą rolę w opracowywaniu strategii biznesowych dla coraz większej ilości firm.

mobilny marketing

Bez kategorii Marzec 6th, 2010

Hitem w 2010 roku ma być mobilny marketing. Platforma internetowa Apple z aplikacjami na iphone to tylko początek.

Blogi nie wypaliły to teraz czas by microblogi nie wypaliły

Marketing internetowy Luty 21st, 2010

Każda firma  czytająca audyt własnej strony widzi sugestie “prowadź bloga” jako element social marketing.

Najpierw było forum

Parę lat wcześniej w rekomendacjach można było znaleźć sugestie by prowadzić forum. Wiele stron się na to rzuciło i po pewnym czasie każda z nich zauważyła forum, że forum nie stanowi lekarstwo na poprawę komunikacji z klientem czy partnerem biznesowym. Po pierwsze klient, który ma wykorzystywać dane forum nie potrafi obsługiwać swojego panela administracyjnego, nie rozumie podstawowych pojęć np: “co to jest topic” i dlaczego topic a nie temat, “co to jest post” i dlaczego post a nie wpis, “co to jest avatar”. Fora nie stanowiły coś powtarzalnego – w zależności od skryptu występują różnice. Oprócz tego forum nie jest wbrew pozorom miejscem do wymian opinii biznesowych. czytaj więcej »

Wartość followersa della na twitterze

Marketing internetowy Styczeń 30th, 2010

News o tym że można zarabiać na twitterze ponownym hitem nowych informacji. Krótkie podsumowanie:

rok  ilość followersów zysk

2008 |  650 000 | 3,5 mln

2009 | 1 500 000 | 6,5 mln

Określając zysk przypadający na 1 followersa wynosi on ponad 4 $.

Pytanie czy to dużo. Ruch z twittera jest z targetowany,  zakładając że średnia sprzedaż produktów odnawianych

wynosi 500 $. To daje 13000 tysięcy kupujacych. Co z kolei stanowi 0,0086 -> 0,9 %.

CR=0,9%. Czy jest to dużo? czytaj więcej »

Dell ogłosił że zarobił 6,5 mln $ dzięki twitterowi

Marketing internetowy Styczeń 23rd, 2010

Sezon wyników za IV kwartał i jednocześnie za cały rok 2009 to okres dużej zmienności na giełdzie. Spółki ogłaszają wyniki rynek spada albo rośnie i potem masa analityków szuka przyczyny takiego zachowania. Jest to standardowe okresowe poruszenie na giełdach i nie o tym chciałem wspomnieć.

Tydzień temu Dell podał bardzo ciekawą rzecz, że w 2009 roku osiągnął duży zysk ze sprzedaży poprzez Twittera. W 2009 roku było to 6,5 mln, a w 2008 3,5 mln. Dell poprzez twittera szuka klientów na produkty odnawiane.  Obecnie konto Della na twitterze śledzi ponad 1,5 mln osób (rok temu było to 600 tysięcy).  Ogłoszono święto, że social marketing działa  :) . Szkoda że Twitter jeszcze nic nie zarobił, bo cały czas nie ma pomysłu jak zarabiać nie poprzez wyświetlanie reklam.

Na uwagę zasługuje jeden fakt. Dell nie jest jedyną firmą, która tworzy działy zajmujące się budowaniem wizerunku w internecie.

Z dziesięciu najbardziej rozpoznawanych marek w USA:

1. Starbucks
2. Dell
3. eBay
4. Google
5. Microsoft
6. Thomson Reuters
7. Nike
8. Amazon
9. SAP
10. Yahoo

niemal wszystkie firmy mają zespoły ludzi zajmujące się pozycjonowanie w internecie poprzez blogowanie, twittowanie, poprzez prowadzenie profili na facebooku, myspace a także poprzez dyskusje na forach.  Firmy mimo kryzysu coraz więcej inwestują w marketing, zwłaszcza internetowy.

Rynek wyszukiwarek internetowych jest coraz mniejszy

wyszukiwarki Styczeń 23rd, 2010

Początki XXI wieku w internecie to przede wszystkim walka na rynku wyszukiwarek internetowych. Oprócz Google, Yahoo, Microsoft do walki o ten rynek włączył się Aol. Aol (America on line) jako największy w USA dostawca usług internetowych po połączeniu z Time Warner (jeden z największych dostarczycieli treści) wydawał się potencjalną 4 siłą na rynku wyszukiwarek internetowych. Fuzja ogłoszona jako fuzja stulecia okazała się wielkim niewypałem. W 2009 roku nastąpiło rozłączenie firm.
Kryzys zmusił Aol do porzucenia rynku wyszukiwarek internetowych. Firma skupiła się wyłącznie na dostarczaniu treści. Podobny ruch wykonało wcześniej Yahoo, które słowa sprzedało search biznes Microsoftowi. Prezes Yahoo stwierdził, że firma nie jest już wstanie ponosić tak wielkich inwestycji jak Google i Microsoft w rozwój wyszukiwarki. Na rynku tradycyjnych wyszukiwarek zostały już tylko dwie liczące się firmy.
Tutaj warto zastanowić czy budowa wyszukiwarki Real -time, którą próbuje zrobić Twitter zakończy się sukcesem.

Praca za granicą w IT dla informatyków?

Bez kategorii Styczeń 12th, 2010

Ogłoszenie naszego partnera:
Naszymi klientami są renomowane instytucje międzynarodowe oferujące możliwość zarobków na poziomie nie mniejszym niż 5 000,00 EUR.

Rekrutacja Informatyków

Jako firma z branży IT wyspecjalizowaliśmy się w rekrutacji informatyków.

Projekty, które realizujemy mogą mieć miejsce w takich krajach jak Belgia, Włochy, Norwegia, ale naszym kandydatom dajemy też możliwość zarobienia bardzo wysokich stawek podczas realizacji zadań w krajach o podwyższonym ryzyku.

Poszukujemy głównie specjalistów w następujących dziedzinach:

systemy operacyjne – Windows, Solaris, Cisco
bazy danych – Microsoft, Oracle
zarządzanie projektami/ OS/ security – OS, DB, security, ITIL, Prince2, networks, CISSP, CISA, CISM, i wszelkie certyfikaty SANS GIAC
Wymagania jakie stawiamy kandydatom to:

Płynna znajomość języka angielskiego
Minimum średnie wykształcenie IT, preferowane wyższe
Dobry stan zdrowia i kondycja fizyczna
Brak karalności, a także spraw w toku
Z naszej strony oferujemy:

Ciekawe projekty w międzynarodowym otoczeniu
Wysokie wynagrodzenie
Pełną opiekę naszej firmy
Stałą pracę
Szkolenia
Możliwość rozwoju
Oferty wysyłać na vector@vol.com.pl