pozycjonowanie w google

Wyszukiwarka Google jest najbardziej popularna wśród użytkowników internetu. Na największym rynku internetowym w USA  ponad 60% użytkowników wykorzystuje Google. W Polsce dominacja Google jest jeszcze bardziej widoczna. Wśród wyszukiwarek internetowych gdzie nie ma praktycznie konkurencji,  Google jest wykorzystywane przez ponad 90% Polaków.

Z tego powodu webmasterzy skupiają się przede wszystkim na pozycjonowaniu (zobacz “co to jest pozycjonowanie?“) na tej jednej wyszukiwarce.

Dlaczego tylko Google?

Google wprowadziło zasady, czyste i klarowne dla każdego webmastera. Nakreśliło wskazówki jak optymalizować witrynę by ułatwić indeksowanie przez roboty. Poprzez rozbudowę pomocy Google postawiło na budowanie trwałej relacji z webmasterami. Korzyści są obustronne. Webmaster chce mieć pewność, że jego strona zostanie zindeksowana przez Google, a Google zyskuje dobrze sformatowane dane, które łatwiej zapisuje w swoich bazach danych i łatwiej określa ich znaczenie.
Ruch z wyszukiwarki jest stały, ilość zmian algorytmów jest coraz mniejsza, ewentualne zmiany są wprowadzane stopniowo (Google informuje dużo wcześniej – nauczyli się na błędach wcześniejszych :) )