Serwisy społecznościowe a własna strona

Coraz więcej pojawia się przykładów, że dane firmy zamykają własne strony firmowe i skupiają się tylko na własnych wizytówka na dużych serwisach społecznościowych typu facebook. Głównie są to firmy nie prowadzące bezpośredniej sprzedaży – są firmami prowadzącymi działalność typu B2B, posiadające produkty które sprzedają poprzez partnerów biznesowych, pozostawiając kontakt z klientem detalicznym swoim partnerom. W czasach kryzysu dane firmy wycofują się z bezpośredniej sprzedaży, zamykają działy handlowe,  własne punkty sprzedaży (sklepy firmowe)  i redukują działy marketingu. Jest to dobry sposób oszczędności dla firm o znanych markach i silnej pozycji na danym rynku.

Dana firma skupia się przede wszystkim na wzmacnianiu danych marek i budowaniu rozpoznawalności danych produktów. Jej produkty są dostępne niemalże wszędzie.  Taka firma skorzysta na oszczędnościach, jej partnerzy biznesowi będą zadowoleni bo stracą największego konkurenta :) .

Czy wystarczy mieć wizytówkę tylko na Facebooku?

Powoli dochodzi do dziwnej sytuacji. Marketerzy szaleją i wygłaszają podobne teorie, że własna strona nie jest potrzebna że wizytówka na Facebooku wystarczy :) . Kwestia czasu gdy znowu zmienią zdanie. :)