Serwisy społecznościowe padają i będą padać

Kilka tygodni temu zastanawiałem się na tym ile serwisów społecznościowych zostanie zamkniętych patrz tutaj.
Parę dni temu pojawiła się informacja, że Bebo został sprzedany!.
Historia Bebo jest typowa dla historii upadku dotcomów z przełomu wieku. Serwis się rozwija , zyskuje popularność a potem pada :) . Aol dał za ten serwis w 2007 roku 850 mln dolarów a teraz oddaje go za 10 mln dolarów. Swój żywot Bebo miał tez w Polsce – w grupie gazeta.pl, mimo promocji Bebo nie zyskał popularności. Bebo zyskał popularność przede wszystkim w Wielkiej Brytanii – w Polsce okazał się porażką. Serwisy typu wejdź i dziel się wszystkim co masz raczej nigdy nie zarobią. Powoli zdają sobie sprawę z tego właściciele tych serwisów i się z nich wycofują lub szukają części bardziej komercyjnej. Parę dni temu pojawił się kolejny news, że nasza klasa zmienia regulamin w którym użytkownik zgadza się na:
-zezwalam na wykorzystywanie mojego wizerunku umieszczonego w Serwisie w celu świadczenia przez NK Usług i dostarczania funkcjonalności Serwisu
- użytkownik poprzez umieszczenie Danych, w szczególności wizerunku, materiałów lub wypowiedzi na Koncie własnym lub innego Użytkownika udziela NK niewyłącznej licencji na wykorzystywanie, utrwalania w pamięci komputera, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych Danych.
Wielu userów się wystraszyło i pozamykało konta – każdy kto złapał kontakt i przenosi się facebook – nie wie że Facebook ma takie same zasady :) . Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to zawsze potem się okazuje, że chodzi o pieniądze. Jestem bardzo ciekaw jak sobie nk poradzi z tym problemem i oby nie skończyło się jak z Bebo.