Więcej informacji w webmaster tools

Google zaczęło pokazywać więcej informacji w webmaster tools.
Poprzez panel można sprawdzić średnią pozycję na której wyświetla się dana strona, ilość wyświetleń danej strony dla poszczególnego zapytania a także liczbę kliknięć. Dodatkowo rozszerzona została lista stron linkujących do danych podstron.

Są to bardzo istotne informacje dla właścicieli stron pokazujące dokładnie korzyści płynące z bycia w wyszukiwarkach. Widać dokładnie jak osoby wykorzystujące wyszukiwarki klikają w dane wyniki. Można być pierwszym na dane słowo kluczowe, a mimo to klikalność w wynik może nie wynosić 100%, ani 50% ani nawet 20% !.

Korzyści z ostatnich zmian w Google webmaster tools

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to nie tylko bycie pierwszym w wynikach wyszukiwania. Dzięki ostatnim zmianom w Google webmaster tools łatwo zobaczyć sens pozycjonowania na poszczególne słowa kluczowe – ilość wyświetleń i ilość kliknięć. Po co pozycjonować się na frazę kluczową która w ogóle nie jest poszukiwana, a tym bardziej po co płacić za pozycjonowanie danego słowa kluczowego?

Na co zwracać uwagę przy ocenie wyników klikalności?

W internecie w zależności od modelu biznesowego danej strony różnie trzeba oceniać korzyści z pozycjonowania. Jeżeli dana domena żyje głównie z wyświetlania reklam w modelu CPM (cost per mile) im większy ruch z wyszukiwarek tym większa ilość wyświetleń danej reklamy. Jeżeli dana domena zarabia na sprzedaży to sprawa wygląda już trochę inaczej. Pozycjonowanie oceniane jest najpierw przez ilość wyświetleń danej strony w wyszukiwarkach -> ilość wejść poprzez wyszukiwarki -> ilość i wielkość sprzedaży. Bezpośrednie przełożenie na sprzedaż jest najważniejsze. Żaden klient nie zapłaci za pozycjonowanie w dłuższym okresie, jeżeli nie poczuje korzyści finansowych z pozycjonowania.
Obecny model płatności za wynik w wyszukiwarkach staje się bezużyteczny. Oczekiwania idą w kierunku opłacalności i większej konwersji na sprzedaż.