Google Instant update
Czym jest Google Instant?
Instant to najnowszy update w Google. Związany jest z systemem podpowiedzi zapytań
podczas wpisywania zapytania. Google stara się uzupełnić zapytanie wprowadzanie
przez użytkownika.
Przykład Google Instant
Podczas wpisywania “bank ” Google podpowiada najbardziej prawdopodobne zapytania.
Jest to podobne rozwiązanie, które posiada wyszukiwarka Bing i Yahoo.
Celem Google jest:
- skrócenie czasu dokonywanych zapytań o 2 – 5 sekund na każdym wyszukiwaniu.
- podpowiadanie użytkownikom lepszych wiarygodniejszych odpowiedzi
- przedstawianie lepszych wyników
to jest oficjalne stanowisko, które można znaleźć http://www.google.com/instant/.
Inne wnioski z Google Instant
Jak zawsze przy updateach powstają inne pytania i wnioski.
Według różnych szacunków ilość niepowtarzalnych zapytań do Google wynosi ponad 50%, ilość zapytań zadanych po raz pierwszy stanowi około 20%. Użytkownik decyduje czego szuka i w jaki sposób zadaje pytanie. Efekt jest taki, że w większości zapytań uzyskane wyniki są pozbawione reklam. Google na tym nie zyskuje (niektórzy brak korzyści nazywają stratą). Często jest to długie zapytanie i trudno w kampaniach PPC przewidzieć większość możliwości zapytań przez użytkownika.
Bardzo trudno przewidzieć co potencjalny klient wpisze w celu poszukiwania danego produktu/usługi.
Skoro nie można przewidzieć co wpisze klient to należy mu podpowiedzieć zapytanie.
Bing i Yahoo po wprowadzeniu podobnej zmiany pochwaliły się wzrostem przychodów z wyświetlanych reklam.
Ciekawa rzecz jest taka że nie widać korelacji pomiędzy podpowiedziami aw frazami najbardziej wyszukiwanymi przez użytkowników według google adwords – propozycje słów kluczowych.
W podpowiedziach dominują większe znane marki.